Help Binkie en bevrijd Joker

Help Binkie

Oh nee, Joker zit gevangen! Ga met Binkie op stap door Turnhout. Doe onderweg de beweegopdrachten en verzamel cijfers om de code op de kist te kraken. Onderweg leer je een paar Turnhoutse volksfiguren kennen en kun je naar verhalen luisteren op de Erfgoedapp.

Concept

De beweegwandeling ‘Help Binkie en bevrijd Joker’ is gemaakt door studenten van de sportopleidingen Thomas More Turnhout, samen met medewerkers van Stad Turnhout. Tijdens de wandeling combineer je sportieve activiteiten met culturele weetjes. Via de Erfgoedapp kun je het volledige parcours volgen. De bijhorende opdrachtenbundel dient als extra ondersteuning onderweg. Dat mag je na de wandeling mee naar huis nemen. Zo kun je thuis Binkies beweegtussendoortjesspel blijven spelen.

Praktisch

  • Leeftijd: geschikt voor kinderen van 3 tot en met 10 jaar
  • Afstand: de wandeling is ongeveer 4 kilometer lang
  • Startplaats: vertrek bij Visit Turnhout, P.J. Brepolsplein 17. Daar haal je een rugzak op die je helpt om de opdrachten uit te voeren.
  • Eindhalte: Nationaal Museum van de Speelkaart, Druivenstraat 18. Daar lever je de rugzak weer in voor een leuk cadeau.
  • Kostprijs: 4 euro per groep of gezin van maximaal 6 personen.
  • Wanneer: je kunt de Joker zoeken tussen dinsdag en zaterdag.

Hoe werkt de Erfgoedapp?

  • Stap 1: Zet je 4G/wifi aan en vind de Erfgoedapp in de App Store of op Google Play. Download de app via je tablet of smartphone.
  • Stap 2: Open de Erfgoedapp en download de gewenste tour (Help Binkie en bevrijd Joker).
  • Stap 3: Ga op pad. Klaar met een beweegopdracht? Hou de Erfgoedapp dan goed in het oog. Na elke opdracht krijg je een cijfer van de code en kun je de route verderzetten.

Tip! Neem onderweg oortjes mee zodat je niets van de volksverhalen mist.